Random Movie Review: The Invention of Lying

I came across this title on IMDB and saw that the cast included Ricky Gervais, Louis CK and Jennifer Garner. Ricky and Louis being few of my favorite comedians, I was intrigued to watch the movie despite the okay-ish reviews.

So the idea of The Invention of Lying is appreciable and creative. It depicts a world where people are not familiar with “lying”. Sounds strange, doesn’t it? People believe everything a person says and Ricky Gervais somehow finds a way to lie; in other ways, he invents lying. He finds it very fascinating and starts experimenting with it.

While it is a curious topic and as audience, there was a lot of situations and encounters I’d have loved to see. But the movie was loosely based on the actual concept. It felt like the creator failed to grasp the idea of what would happen if nobody knew how to lie. They won’t be publicly saying what is in their hearts like it was shown in the movie (waiter welcomes the couple followed by a remark about the guy’s appearance and his job). And the pattern continues throughout. Throughout the movie I kept thinking that the script was written in poor understanding of an all-truth-telling society.

Don’t get me wrong. The film has some great moments. Some very emotional ones too. Great humor as well. I don’t know if I’m overthinking but I felt like this film somehow portrays the blindly following something, especially religion very realistically. That being said, it sort of felt poorly connected and ended on a very generic and predictable conclusion. And the whole movie seemed to lack energy. 6/10

Advertisements

Random Movie Review: The Man From Earth

 

Oh just one of those films you stumble upon while browsing the internet and wonder what it’s about. So saw this film because felt like watching a not-so-famous science fiction drama. And I have to say, I don’t know what to feel. It was ridiculously catchy.

So the story revolves around a college professor who claims in front of his colleagues that he is 14,000 years old. The whole movie is set in one room by the way.All of his peers start to question him and stick around as he tells them stuff they find fascinating. Among his colleagues is an archaeologist, an anthropologist, a biologist and a christian literature expert. That’s not all. There are a lot of twists and heavy revelations. And I mean, a lot of them. Some predictable, some out of nowhere. The pacing is mostly dialogue driven(obviously since there’s only one room to shoot the movie in).

Continue reading “Random Movie Review: The Man From Earth”

Batman V Superman: Dawn of Justice Review

bvs_superfight_wpw.jpg

Did I like it? Yes
Did I have a good time? Yes
Were there issues? Yes
Can they be ignored? Hmm, kind of, nope(?), nope
Do they really really taint the experience in general? Well, no, but at times yeah
Yes I’m a DC fan, but no I didn’t watch it as a fanboy (t̶o̶t̶a̶l̶l̶y̶ ̶d̶i̶d̶)
Yeah there are problems, they were quite evident, I could see what some critics meant, but in general the movie didn’t deserve the rating you’re seeing on RT right now. This was at least a 70%.
In my opinion where WB really really really fucked up was with the trailers, they showed WAY TOO MUCH and i’m not saying the movie doesn’t have more material, but some of the good scenes are in the trailer, the marketing was piss poor.

Let me first talk about the things I liked about this movie.

The Score: Hans Zimmer you genius, this movie has an amazing score, every character had his/her soundtrack, you could feel it shifting with the change of scene and character, great fight music as well.

The opening credits and intro: The way this movie opens plays a big role in the overall film, I’m not gonna spoil it but I think the opening was done very well, shot great. Plus the whole Man of steel scene we see through Bruce’s perspective was explosive, haunting and well shot great shit.

Batman and also Superman : Alot of people are praising Affleck for being an awesome batman, which I fully agree with, the guy’s insane, brutal, doesn’t give a shit, feels very arkham-y when it came to the fight scenes and I really like this new take on batman, minus one teensy bit which i’m not gonna spoil but do believe has already been spoiled for everyone so yeah, Superman was great too, he had his moments, he was what he should be, I shit you not, Cavil owned the role, you can see how well he’s matured from MoS.

The action in general: The action was great, all the fight scenes were done beautifully, the crowd was pretty vocal at most of the film but during the “BvS” and the final encounter with doomsday, everyone lost their shit and you know what, it made sense, it was epic. This movie is a treat to watch, Snyder is a visual director, he isn’t strong on the plot but gets the action right.

Wonder Woman: WW was great, the crowd lost it when she appeared and her fight scenes were awesome, her costume design, her using the shield, lasso and bracelets, epic shit. The few lines she did have were a hit and miss, but mostly good, I liked her, I like her enough to want to see her film soon.

Let’s move on to the fucks up shall we?

Lex Luthor: The thing is, Jesse played Jesse, yet again, now the thing about this luthor is, he was just not what we expect from one of the most iconic DC villains ever made, heck comic book villains ever made. He was jesse trying to be heath’s joker, and failing miserably, now don’t get me wrong, I sort of liked what he had going on. Let me sum it up, if DC introduced jesse as a new villain called “Jesse” I would’ve been okay this is fine, but jesse isn’t anything near luthor, period.

The disjointed scenes: Well, if you’ve heard about how the movie is edited, you may have heard right, the 2hrs 30 mins flew by me and I didn’t feel 2 HRS 3O MINS passing, it was like short clips of different scenes, the movie needed to be longer, it really needed that, you were never convinced with a scene since it wasn’t given the proper time it required, don’t get me wrong, a lot of it was done very very well, but you could see some shit.

Doomsday: I’ve said this before, i’ll say it again, introducing doomsday was a bad idea, he needs an independent film, not like he was that bad or anything, he was fine, the fight sequence was great, he whooped ass, but he was unnecessary.

Now there are some more issues I have that will be considered spoilers, so i’m not gonna talk about them, will do that later.

So yeah guys overall I liked it, it wasn’t bad ,alright? Sure it didn’t deserve a standing ovation or anything, but I had a decent time with it. There were parts I was happy about and there were parts I thought felt unnecessary(?), I kind of get the whole “too much going around” thing, they are setting up a universe, so it kind of made sense, I just wish the scenes were longer, delete some scenes, add more length to existing ones.

BTW there is this one moment I giggled like an idiot, since the scene was cheesy af, liked it but yeah lel.

I really do wish we could feel more personal with the characters by the way, in the eyes of a DC fan this movie made sense right? But if you’re not into this shit, you won’t feel much attached, which i do think should’ve been focused on a bit, but who isn’t a comic book movie fan these days? right guys?

There wasn’t any forced or misplaced humor by the way, this movie can get dark, I shit you not, one of the elements of which I do have a problem with, but that’s a spoiler and I do hope they explain it in the upcoming movies.

Not rating this but go watch it, good movie overall. Fair share of issues but has some great moments too.